nuffnang

Thursday, November 05, 2015

seeking God's Redha

it has been a while. a very long while i jotted down almost every that came cross my mind ever since before. felt like i m loosing faith towards Him. everything planned were not transpired accordingly. sounds like worst.

I quit my government job. yeah... since Jan 2015.keeping myself surviving with my 1st product into the market. which i was possessed by this shithead called FA via his MB2000. my fault.its totally my fault. seems like no one care. i am all alone. doing marketing. promoting. suffering and suffocating.

kind of the most daring yet stupid decision to quit my job. its all about getting Redha from Him. always have a feeling that being a breadwinner with a less barkah rezeki.

pls dear God, show me the way. enlighten my path towards You.

its all happen when corruption happen all over the place and people just could afford to talk about it. not to take action. i had it enough once in Klang. been helping SPRM for some cases were definitely annoying and disturbing.

my love one is the most that i broke her heart. by not sharing and discussing the decision to quit. felt so miserable. i really wish that whatever thing that i planned is gonna worked out but it was not.

Pls dear God.i just wanna have a total barkah rezeki for my family.

Saturday, October 10, 2015

ENLIVEN ISOLATED SOY PROTEIN: A NUTRITIOUS ENERGY BOOSTER

Enliven ISP
 A Nutritious
 Isolated Soy Protein Mix Drink
Looking for a Halal and Thoyyibah Nutritious Isolated Soy Protein Mix Drink?
Suitable for sportsmen, body builders, and weight control and dieting.

Enriched with Honey, Dates, Pomegranates cocoa powder, raisin, fig, olive, stevia, and saffron

High in Vitamin B-Complex High in Vitamins A,C,D and E High in Calcium, Iron, Zinc and Iodine with
9 essentials amino acids for your healthier body.










Friday, September 25, 2015

Enliven Isolated Soy Protein:Milkbooster utk kaum ibu

BABY  X PUAS MINUM SUSU BADAN? NAK TAMBAH SUSU BADAN?

Baju basah selepas minum Enliven ISP. Akak ni baru ambil Enliven ISP ni 1 hari...alhamdulillah susu dah betul2 banyak.

Semalam kat office dah asyik buat kerja lambat La pam, sedar2 baju dah basah habis dah.susu memancut2 macam dia pam sendiri pulak.syukur  sebelum ni nak rasa bengkak ada air pun susah,mudah2an dapatlah teruskan penyusuan sehingga anak 2 tahun

Mmg sgt berkesan bagi ibu yg sedang menyusukan bayi yang ada masalah kekurangan susu badan. Klu ada pun cair n jernih.

Produk yang sangat berkesan dan sangat kos effektif

Harga RM120 sebotol.

32 serving  utk sebulan . 900g

Beli 5 percuma 1

Jika berminat, pm saya / whatsapp 0136753816

Terima kasih

Now available @
all #jutaherbs premium outlet
All #butiktateh bangi & shah alam
All #lunatotsmalaysia outlet
All #mylifehealthcare pharmacy

www.facebook.com/enlivenourlife

www.enliven.com.my

Sunday, July 12, 2015

Enliven Isolated Soy Protein memberikan khasiat soya non-GMO untuk diri anda yang secukupnya bagi keperluan dalam mengawal berat badan yang ideal.

PM / WHATSAPP +6013 6753816


Enliven Isolated Soy Protein memberikan khasiat soya non-GMO untuk diri anda yang secukupnya bagi keperluan dalam mengawal berat badan yang ideal.
Science Shows Soy Helps With Weight Management
Gain Health. Eat Soy. Lost Weight.
In the “battle of the bulge”, scientists have found protein-rich soyfoods may help individuals lose weight and fat when replacing other sources of protein in the diet. Soyfoods have the added benefit of lowering LDL (bad) cholesterol while aiding in weight control.
Dr. David Allison and Dr. Mark Cope at the University of Alabama at Birmingham, and Dr. John Erdman at the University of Illinois at Champagne-Urbana conducted an evidence-based review of studies on soy and obesity. The researchers found that soyfoods are equal to other protein sources, such as dairy or meat, in helping to battle weight by promoting fat loss.
The comprehensive review, published in the November issue of Obesity Reviews, looked at current research on animals, human populations, and clinical trials related to soy protein and weight control.
Researchers sought to determine the strength of the evidence on four proposed mechanisms by which soy may aid weight control:
Soy increases weight loss when consumed at an equal calorie level as other foods.
Soy aids weight and fat loss by decreasing caloric intake.
Certain soyfoods benefit glucose control and heart health during weight loss.
Certain soyfoods will minimize the loss of bone mass during weight loss.
The review, including results from eight human studies, found that individuals lost equivalent amounts of weight and, in some cases, equal inches of fat around the waist, using soy protein, dairy milk meal replacements, beef or pork at equal calorie levels. This illustrates the value of soy protein in a varied diet for weight control.
Findings also support the possibility that soy protein decreases short-term appetite and calorie intake. Follow-up trials are needed to confirm the role of soy protein in satiety, or the feeling of fullness.
Researchers also examined whether soy isoflavones reduce diabetes by stopping fat tissue build up and enhancing fat breakdown. Limited animal trials and human studies suggest soy-based diets and isoflavones may lower blood glucose and insulin levels. If proven effective, a soy-based meal replacement could provide additional benefits to diabetics during weight reduction.
Findings confirmed soy-based diets, compared to other low calorie diets, reduce LDL (bad) cholesterol and triglycerides and raise HDL (good) cholesterol. Findings indicate soy may reduce bone loss in women, but additional clinical trials on soy and bone loss are needed to confirm these results.
Let soy help in your weight loss battle and start gaining health. With a variety of healthy soy protein-rich soyfoods, it is easy to substitute soy for other forms of protein.

FUNGSI ENLIVEN ISOLATED SOY PROTEIN


PM / WHATSAPP +6013 6753816


replacement meal

Mencari replacement meal yg sesuai utk
ibu2 mengandung, baru lepas beranak, ibu2 menyusu, yg bersukan.kaki2 gym.yg nak diet?
Boleh rasai kebaikan nutrisi halal 9 asid amino penting, vitamin2, mineral serta yg paling utama makanan berasaskan al Quran dan Sunnah

RM120 shj (free postage)
900g
Perisa chocolate
Produk halal Muslim dari Malaysia.
Pm now
Sms/whatsapp 0136753816

Enliven ISP mengandungi khasiat kurma bagi keperluan tubuh badan manusia.

Enliven ISP mengandungi khasiat kurma bagi keperluan tubuh badan manusia.
Kurma (Phonex dactylifera) atau Tamar merupakan sejenis tumbuhan yang berbuah dan boleh dimakan sama ada ketika ia sudah masak atau masih mentah. Ianya dikatakan tumbuhan yang mempunyai pelbagai khasiat dan kegunaan yang mana sebahagian daripadanya sudah terbukti secara saintifik. Malah dalam kitab suci al-Qur’an sahaja terdapat 21 ayat yang menyebut tentang kurma. Baginda Rasulullah SAW juga sendiri telah beberapa kali menyebut perihal kurma dan khasiatnya, dan ianya amat sinonim dengan kisah sirah baginda.
“Kemudian Kami tumbuhkan kerananya kebun kurma dan anggur untuk kamu. Disana kamu peroleh buah-buahan yang banyak dan sebahagiannya kamu makan“ Al-Mukminah ayat 19
“Sesiapa yang memakan 7 biji tamar ‘Ajwah’, dia akan terkawal daripada kejutan syaitan dan sihir pada hari itu“. Sabda Rasulullah SAW
Manakala sudut sains pula mengatakan, kandungan protein di dalam kurma adalah lebih kurang 2.5%, serat 8.0% manakala kandungan gulanya pula adalah sangat tinggi, yakni sehingga 63%, majoritinya adalah glukosa. Lemak yang terkandung di dalamnya pula adalah sangat sedikit iaitu sekitar 0.4% sahaja. Kurma juga terkenal dalam dunia perubatan tradisional memandangkan ia juga kaya denga zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potassium, vitamin A, C dan niasin.
Apakah antara khasiat utama kurma?
1) Paling cepat diproses dan diserap, sekaligus memberikan tenaga segera
Memandangkan kandungan gula ringkasnya (monosaccharide) yang sangat tinggi malah lebih tinggi dari pisang, kurma berupaya memberikan “tenaga segera” yang akan diserap oleh tubuh serta-merta. Berbeza dengan kebanyakan buah-buahan lain yang mengadungi sukrosa (disaccharide). Disaccharide seperti sukrosa harus dipecahkan dahulu oleh enzim sebelum bertukar menjadi monosaccharide lalu diserap tubuh sebagai tenaga.
“Rasulullah SAW berbuka puasa dengan beberapa biji buah kurma sebelum sembahyang. Sekiranya tiada terdapat kurma, maka Baginda akan berbuka dengan beberapa biji anggur. Sekiranya tiada anggur, maka Baginda meminum beberapa teguk air“ Hadis riwayat Ahmad
Makan kurma ketika berbuka puasa amat bagus kerana pada waktu ini, kita perlukan tenaga segera, dan bukannya tenaga yang “lambat untuk dicerna” seperti yang terkandung dalam kebanyakkan makanan berlemak dan bergoreng yang lain.
2) Kaya dengan serat dan potassium
Kurma dimakan tanpa perlu membuang kulitnya dan pada kulitnya itulah terkandung serat. Kurma adalah antara buah-buahan yang amat kaya dengan serat, serat larut mahupun tak larut. Kita sering menganggap buah-buahan seperti pisang itu mengandungi serat yang tinggi, tetapi tahukah anda, dalam 100g Kurma terdapat 8g serat sedangkan dalam 100g Pisang hanya terdapat 2.6g serat sahaja? Tinggi serat amat baik untuk sistem pelawasan.
Selain itu kurma kaya dengan Potassium dan beberapa zat galian yang lain. Potassium adalah elektrolit yang akan menyeimbangkan kembali kandungan air dalam tubuh badan apabila kita kehilangannya, terutama sepanjang tempoh berpuasa. Tidak perlu membeli 100 Plus sekiranya khuatir akan kekurangan elektrolit ketika berbuka, memadai dengan beberapa biji kurma dan air suam. Potassium juga membantu dalam pembinaan otot termasuk otot jantung dan mampu memelihara sistem saraf.
3) Penguat memori
Ramai yang berfikiran hanya kismis yang baik untuk menguatkan daya ingatan, namun hakikatnya kurma juga tidak kurang hebatnya. Ianya amat sesuai untuk kanak-kanak yang sedang membesar.
4) Baik untuk wanita mengandung/bersalin
Masih ingat kisah Maryam yang hanya memakan buah kurma semasa melahirkan Nabi Isa AS? Menerusi malaikat Jibrail, Allah telah mewahyukan kepada ibu Isa iaitu Maryam binti Imran supaya menggegar pohon kurma sehingga gugur lantas memakannya tatkala lemah selepas bersalin.
“Dan goncangkan batang kurma itu kepadanya, nanti ia gugurkan atasmu kurma yang masak,”Surah Maryam, ayat 25
Dan menurut sebuah laman web, buah kurma amat baik untuk wanita mengandung dan akan memudahkan wanita untuk melahirkan anak dan akan mengurangkan pengaliran darah semasa proses kelahiran. Malah anak yang dilahirkan kelak dipercayai akan mempunyai sifat-sifat yang baik, penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya (Sabda Rasulullah).
5) Penawar Racun
Diriwayat oleh Aishah r.a., “Jika sesiapa yang selalu makan kurma akan dihindari daripada terkena racun yang dimakan.”
6) Merawat penyakit
Dalam perubatan homeopati, biji kurma dikisar halus seperti serbuk teh. Ianya direndam dan diminum bagi menyembuhkan pelbagai jenis penyakit.
7) Mengubati gangguan usus dan sembelit
Ketidakserasian dengan gluten menghalang penyerapan zat-zat makanan secara sempurna. Kurma mencegah ini dari berlaku.

Saturday, June 13, 2015

Kurus

Ada sorang brader ni kena shopping balik seluar n baju opis, baju jalan sumer lah kena beli balik.

Nak pakai yg lama2 sumer dah bagi kat adik2.

Sebab x sampai sebulan pinggang dah kecik.seluar sumer dah longgar.

Baru jek makan Enliven ISP, terus benda makan lain dah pandang sebab rada kenyang minum Enliven.

Skg tgh repeat order 2 cannister gantikan produk 'H'....

Nak try Enliven Isolated Soy Protein?

Lebih murah.Lebih berkesan. Lebih sedap!!

Made in Malaysia.Muslim Product.

Halal

Pm / whatsapp 0136753816

https://www.facebook.com/enlivenourlife/posts/1618381925065531

Wednesday, June 04, 2014

32 Most Unexplainable Images On The Internet

Possible explanation: Man unknowingly imprints onto baby cacti, causing them to recognize him as their mother.
Via gomzo.com

1. Possible explanation: Man unknowingly imprints onto baby cacti, causing them to recognize him as their mother.

Possible explanation: Dog seeks solace at the bottom of a glass after wife leaves him.
Via imgur.com

2. Possible explanation: Dog seeks solace at the bottom of a glass after wife leaves him.

Possible explanation: Worst super villain ever.
Via imgur.com

3. Possible explanation: Worst super villain ever.

Possible explanation: Dog’s anus magically able to reveal what future offspring will look like.
Via imgur.com

4. Possible explanation: Dog’s anus magically able to reveal what future offspring will look like.

Possible explanation: Clinical trials have begun for treating lactose intolerance with immersion therapy.

5. Possible explanation: Clinical trials have begun for treating lactose intolerance with immersion therapy.

Possible explanation: Serial killer murders, skins, and wears Spongebob Squarepants.

6. Possible explanation: Serial killer murders, skins, and wears Spongebob Squarepants.

Possible explanation: Small boy forced to roller dance for giant, tyrannical god.

7. Possible explanation: Small boy forced to roller dance for giant, tyrannical god.

Possible explanation: Batman has started franchising.
Via imgur.com

8. Possible explanation: Batman has started franchising.

Possible explanation: This photo is from the future. This is how everyone uses the toilet in 2054.

9. Possible explanation: This photo is from the future. This is how everyone uses the toilet in 2054.

Possible explanation: There’s a small rabbit in there.

10. Possible explanation: There’s a small rabbit in there.

Possible explanation: Suitcase becomes sentient. Eats cats.

11. Possible explanation: Suitcase becomes sentient. Eats cats.

Possible explanation: Parasitic worm moments before entering host’s brain via ears.

12. Possible explanation: Parasitic worm moments before entering host’s brain via ears.

Possible explanation: The hero Gotham needs right now, but not the one it deserves.

13. Possible explanation: The hero Gotham needs right now, but not the one it deserves.

Possible explanation: Regular cucumber and a housecat sized tiger.

14. Possible explanation: Regular cucumber and a housecat sized tiger.

Possible explanation: Pikachu’s class portrait photobombed by adoring teenage fan.

15. Possible explanation: Pikachu’s class portrait photobombed by adoring teenage fan.

Possible explanation: This man gave birth to a river salmon. Obviously.

16. Possible explanation: This man gave birth to a river salmon. Obviously.

 
 
Possible explanation: Alternate dimension where mirror selfies reveal our inner selves.
Via imgur.com

17. Possible explanation: Alternate dimension where mirror selfies reveal our inner selves.

Possible explanation: His mom is a cat, and she lick-bathed him before he headed out for the day.

18. Possible explanation: His mom is a cat, and she lick-bathed him before he headed out for the day.

Possible explanation: Jesus gives a lion the Heimlich maneuver, forcing it to throw up the naked man he’s just consumed.

19. Possible explanation: Jesus gives a lion the Heimlich maneuver, forcing it to throw up the naked man he’s just consumed.

Possible explanation: Pregnant assassin has only one hit left on her kill list.

20. Possible explanation: Pregnant assassin has only one hit left on her kill list.

Possible explanation: Race of crepe-faced people have yet to notice a pretender in the tribe.

21. Possible explanation: Race of crepe-faced people have yet to notice a pretender in the tribe.

Possible explanation: The spell that made these oranges appear human wore off.

22. Possible explanation: The spell that made these oranges appear human wore off.

Possible explanation: Birthmark foretells very boring prophecy.

23. Possible explanation: Birthmark foretells very boring prophecy.

Possible explanation: Old man infiltrates a group of children.

24. Possible explanation: Old man infiltrates a group of children.

Possible explanation: Last-ditch effort to hide from pack of hunting dogs just out of frame.
Via imgur.com

25. Possible explanation: Last-ditch effort to hide from pack of hunting dogs just out of frame.

Possible explanation: Embarrassed cat wears lensless frames to hide severe deformity.

26. Possible explanation: Embarrassed cat wears lensless frames to hide severe deformity.

Possible explanation: Lightning strike permanently fuses man’s fingers to chop sticks.

27. Possible explanation: Lightning strike permanently fuses man’s fingers to chop sticks.

Possible explanation: Man thinks it’s somehow socially acceptable to bring A MASSIVE COMPUTER TO A PUBLIC CAFE TO USE THE INTERNET.

28. Possible explanation: Man thinks it’s somehow socially acceptable to bring A MASSIVE COMPUTER TO A PUBLIC CAFE TO USE THE INTERNET.

Possible explanation: Long awaited meeting of nose-faced girl and face-nosed girl. Taken moments before transplant surgery.

29. Possible explanation: Long awaited meeting of nose-faced girl and face-nosed girl. Taken moments before transplant surgery.

Possible explanation: Man terribly embarrassed by high cheekbones.

30. Possible explanation: Man terribly embarrassed by high cheekbones.

Possible explanation: Moth trapped in human body still susceptible to baser instincts.

31. Possible explanation: Moth trapped in human body still susceptible to baser instincts.

Possible explanation: Science.

32. Possible explanation: Science.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...